tisdag 13 oktober 2009

En, två, tre på det fjärde ska det ske

För man kan inte lära fjärilar att sitta vackert. Man måste vänta tills dem vill sitta själv.

Med Maria på B&W eller vad den nu kallas idag. Äntligen hittade jag mig en fin rattmuff! (Varför låter de så sjukt snuskigt??) Den är himla fin och jag fick kämpa en bra stund där i bilen för att få på den. Det var verkligen inte så lätt som man tror. Nej, där får man sitta och dra och hålla på och alla som gick förbi fick mig att vilja ge upp. Men jag fortsatte att kämpa och till slut! Tada... Väldigt stolt. Betraktade till och med den från utsidan. Lyser upp hela bilen. Och min bil är inget man direkt står och tittar på annars. Trevligt med små detaljer som skiner upp.

Maria är så himla smart. För hon håller med mig i precis det som jag tycker. (På riktigt, jag hotar ju inte henne eller något) men ändå kommer hon med så bra råd när jag verkligen behöver ett bra råd. Hon är bra hon, förutom när hon låter bebisen kleta grädde över hela lila jackan. Inte så niiice. Jag hoppas bara hennes råd stämmer, får man det? Får man sitta och hoppas att det går bra för en. Det hoppas jag i alla fall.

En kram och lite förståelse hade suttit riktigt fint. Går det att ordna tro?

Inga kommentarer: